Salerno - Riposto

2009-es szezonnyitó flottahajózásunkat a Tirrén-tenger déli részére szerveztük. A hajókat Salernoból vettük át, de az innen megszokott nápolyi-öbölbéli túra helyett dél felé indultunk. Első megállónk Agropoli volt, majd egy hosszú menettel elhajóztunk a Lipari-szigetekig. A sötétben a Stromboli kitöréseit jó húsz mérföld távolságból vettük észre először, s innen órákon keresztül e természetes világítótorony alapján navigálhattunk. Hajnalra értünk a környék egyetlen marinájába Salinara. Ezt követően kikötüttünk még Vulcanón, s hogy a vulkánok sora teljes legyen a Messinai-szoroson keresztül elhajóztunk egészen a Ripostoig.

Innen egész napos kirándulást tettünk az Etnára, melynek ugyan a csúcsát nem hódítottuk meg, de közel 2800 m magasságig feljutottunk.

A visszaúton az olasz csizma mentén haladtunk. Megálltunk az Odüsszeiából ismertScillában, majd Cetraro érintésével Camerotáig hajóztunk. Itt teljes napos kiránduláson jártuk be a Cilento part hátországát, rengeteg történelmi emlékkel és középkori erődített városkákkal ismerkedve.

A hajókat 10 nap elteltével adtuk le újra a kiindulási kikötőben, Salernoban.